Lördagslyxigmat & Leos lekland

Under gårdagen inmundigades först en semla på stan. På kvällen slog jag och maken till på en ny rätt hämtad från en kokbok. Förrätten bestod av baconlindade pilgrimsmusslor med hallonbalsamicotopping. Därefter väntade en otippad lyckad kombo. Lax med sås av blåbär och riven pepparrot. Den ser ut som något läskig svart gegga på tallriken men både jag och han här hemma tyckte att smaklökarna fick sig en omgång .

 
 
 
 

Idag kl 10 träffades vår familj och Petters syskon med respektive och deras barn på Leos lekland. Ludwig ogillade allt i största allmänhet. Bollhavet var väldigt läskigt. Han tyckte om noshörningarna åtminstone. Gillis och Maja älskade det och ville helst inte åka därifrån. Konceptet är ju klockrent och gratis för barn under 1 år!

 
 

Efterföljande besök på Pizza Hut blev en hit för alla i sällskapet. Vi (jag) hade bokat bord och komiskt nog var vi nästan ensamma i hela restaurangen. Det var en otrolig service, trevlig personal och väldigt god mat (pizzor och pasta Bolognese). Nu är även denna helg fylld till bredden på kalorikontot. Träningen blev ett riktigt bra puls- styrkepass på Friskis & Svettis, Anna Wretman går inte av för hackor. Nästa vecka åker jag och Lilleman till mormor och morfar i Småland och då bjuds det alltid på hembakt och god mat. Vi får ta långa promenader på grusvägarna för att hålla oss i trim då.

 Suddiga oskarpa bilder men jag jobbar på att bli en bättre fotograf.  

Leos Lekland - Pilgrimsmusslor - Pizza Hut - bacon - blåbär - lax - moffarhelg - pepparrot - syskonkärlek