När blir det klart egentligen?

Den dåliga uppdateringen på sidan får jag väl skylla på gravid- och bäbisbubblan som slagit till ordentligt. Den 17 april kom vår lilla dotter till världen. Hon är helt underbar, söt som socker, luktar fantastiskt gott och är mjukare än mjukaste sammet. Hon gör små härliga ljud och älskar när man klappar henne på huvudet. Hennes fingrar och tår är så näpna att jag inte kan sluta titta på dem. Hon ska heta Emilia. Ludwig är världens stoltaste storebror och ser till att hon är nöjd på alla sätt och vis. 

 

Mitt i allt detta underbara håller vi på med sluttampen på sommarstugebygget. Det är mycket att fixa med och Petter spenderar i princip varje ledig stund där. Han sliter som ett djur med allt för att det ska bli så bra som möjligt. Denna vecka har snickarna och olika hantverkare varit ute varje dag till sent på kvällarna. Kakel, klinker, våtrum, el och mycket annat börjar landa. Ett tag tyckte jag att det började bli klart, men jag inser att det är väldigt mycket kvar. Dessutom har min pappa varit här för att gräva igen. Fjärde gången gillt. Det blev förändringar av vallarna vi grävde i höstas, hål för sandlåda och dräneringsröriläggning.

Jag och Petter firar 5 årig bröllopsdag (träbröllop) och jag fick presentkort på Plantagen för att kunna köpa ett träd och plantera på ön. Jag kommer nog att välja ett fruktträd, plommon eller päron. 

 

Min underbara familj.
 
Farfar får ta hand om barnen på gräsklipparen.
 
Svarta dörrar!
 
 
Vår dörr och blivande frukostveranda.
Petter gömmer sig i ett köksskåp. Min köksö och köket på plats. 
 
 
 
 Kaminen ska flyttas till vänstra kanten. Förra helgen beställde vi soffa och säng. 
 
 
 
Lilla huset, limmade smygar.
 
Köket i lilla huset. 
 
 
 

Hoppas hoppas att vi kan flytta in innan midsommar!

 

Husdrömmar - badrum - bröllopsdag - dotter - familjelycka - grävning - klinker - kök - son
1
Nya huset

Stort grattis till dottern! Njut, spädbarnstiden går så fort.

Härligt att det går framåt med huset. Ni kommer säkert kunna bo där till midsommar!!!!

Svar: Tack snälla Nya Huset! Så kul att du hejat på hela vägen. Vi har äntligen kommit i mål och nästa vecka är det midsommar. Hur firar ni?
Sara Jonson