En första skiss

Snabba vändningar. Arkitekten var här och vi kom överens om att försöka minska ner vår husarsenal samt att skriva ner exakta önskemål. Sagt och gjort. Igår satt jag och ritade ett hus (jag är ingen arkitekt) och en alternativ planlösning. Jag har ingen kunskap om sånt här egentligen så jag borde inte. Mannen var på innebandy och visste inget om. När han kom hem hoppade jag på honom med mitt förslag och han tyckte det såg bra ut. Så nu kör vi! Dock ska vi ta in en offert från Xhouse på huset till och börja med. Xhouse är företaget som vi haft kontakt med från första början. De har varit så otroligt tillmötesgående så att inte fortsätta diskussionen med dem skulle kännas fel även om vi väljer ett annat alternativ.  

 

Helgen bjöd på massa mys och snöiga promenader hos Petters föräldrar. Ludwig säger mam-mam-mam-mam så man blir alldeles varm i kroppen. 

 
 

 

 
 
Kommande helg väntar whiskeymässa för mannen med hans pappa. Innan det bjuder vi svärföräldrarna på mat här. På lördag far vi till småland och firar morfar. Jag och Ludwig ser verkligen fram emot helgen!
 
arkitekt - helg - kärlek - mys - offert - skiss - snö - vinterlandskap - xhouse