Sömnbrist och barnbesök

Denna vecka har jag visat mina sämsta egenskaper. Sömnbrist gör mig till ett odjur. Jag ser svart, jag blir irriterad över småsaker och jag blir absolut ingen bra mamma eller fru. För att råda bot på detta finns inget annat än att sova men när Ludwig inte vill sova när vi vill återstår att sysselsätta oss. Igår rullade vi iväg till öppna förskolan i Valla, sen hem för att få lunchbesök av Helena för att sen snurra vidare vagsnhjulen mot babysim. Däremellan försökte jag hålla Ludwig vaken så att vi förhoppningsvis ska få sova på nätterna. Natten som gick var bättre än tidigare nätter. Kommande natt flyttar vi hans spjälsäng till eget rum. En separation, kanske störst för hans mamma just nu.

Dagen till ära har vi haft besök av två godbitar som är jämngamla med Ludwig. Tage föddes dagen efter Ludwig och Julia månaden innan. Faktiskt trivs de i varandras sällskap. Vi mammor pratade om allt från framtidsplaner, amning till EC (elimination comunication) som är hett nu. Ludwig går sen sex månaders ålder på toaletten och bajsar (jag sätter honom där). Det handlar om att läsa av hans signaler att han behöver bajsa. Jag fick tipset från Tages mamma Elin, hon har många bra ideer och råd. Sen dess har jag bytt max två bajsblöjor. Skönt att bara spola!

 
 

Igår träffades vi i Neurokirurgens festkommitté för att inta mat och dryck på The Klomp. Charmig restaurang/pub med mycket bra service och god mat väl värd sin rekommendation i White Gudie.

 

Jag och mannen har sett en del filmer senaste tiden. Söndagskvällen spenderade vi framför filmen John Wick. Bra skådisar (Keanu Reeves och vår käre M Nyquist) spännande handling men urkass slagsmål. Jag höll mig kvar framför Tvn åtminstone och det är ett bra betyg. En film vi såg i julhelgen var FURY med Pitt i huvudrollen. Jag kan inte sluta tänka på den. Jag trodde inte jag gillade krigsfilm men den var enligt mig riktigt sevärd. Likaså Equalizer med Denzel Washington. Ikväll ska jag lägga allt mitt krut på träning.

 Imorgon börjar det hetta till lite på sommarstugefronten. Ett första möte med en arkitekt via kommun. Kanske kan vi få några goda råd och tips på hur vi ska komma vidare. På fredag väntar en träff med Rörvikshus samt en snickare. Jag är väldigt förväntansfull.

 

 

EC - Rörvikshus - Separation - arkitekt - bajsblöja - filmtips - kompisar - restaurangbesök - snickare - sömnbrist