Summering av sommaren

Efter att ha blickat bakåt på sommaren och semestern kan jag konstatera att vi har arbetat hårt och fått mycket frisk luft. Första delen av sommaren var väldigt spännande och arbetskrävande då byggaren satte plintarna samt att vi fraktade ut material till grunden. När plintarna var på plats blev vi först chokade över höjden på plintarna men vi tog helt enkelt ut en grävmaskin (min pappa kör) som grävde upp massor som vi kunde lägga framför huset. 
 
Arbetsläger har vi sagt och gnidit på som flitiga bävrar. Vi har målat stommen och kört grus som vi fyllt varje plinthål med. Vi har forslat bort sten, ordnat med vattenledningar och slagit vass. Vi har rest tält som vi använder till förvaring. Nu mer har vi tält så att vi kan ha ett kalas för 200 personer. Den festen ser jag fram emot. 
 
Om en vecka kommer byggaren åter. Då kommer det att hända mycket. De kommer då att regla upp husstommen och först då vet vi hur det kommer att se ut på plats. Vi kommer att få leverans av all panel som ska fraktas ut och sedan målas innan den spikas upp. Därefter följer allt annat som rymmas i ett hus. Vi kommer minst sagt att arbeta mycket denna höst. Men det ser jag fram emot. Redan innan jul ska allt vara klart.
 
Tack alla som hittills hjälpt oss och tack min underbare man som arbetar och sliter för vår skull. Du är bäst. 
 
Bara mobilbilder. =)
 
 
 
Ovan syns avloppsledningar och grunden till de första plintarna.
 
 
Underbar frukost i morgonsolen.
 
Ludwig hjälpte till med egen skottkärra. 
Första lasset isolering. 
40 kvm tält för material. 
 
Bland träden kommer vårt sommarhus att ligga vackert inbäddat. 
Ännu mer isolering. Här arbetar min bror och brorson. 
Här är plintarna på plats och vi har fyllt upp med grus för stabilitet och dränering. 
Jag passade på att lyssna på Sommar när jag målade. 
Jag drömde om grävmaskin och jord efter denna dag. Jag körde nog 50 vändor med fulla lass och bra blev det. 
 
Husdrömmar - familj - framtid
2
Anna K

Åh vad roligt att läsa om o se bilder på! Följer projektet med stor spänning! Ni är fantastiskt duktiga! Kram

Nya huset

Vad kul med en uppdatering!

Det är ju för och nackdelen med plintar. De är bra på att jämna ut kuperad terräng, men de högsta har ju en tendens att blir höga. Våra högsta plintar är ca 120 cm höga. Vår lägsta är ca 10 cm hög.